torsdag, april 19, 2007

Storstädning idag, svärföräldrar imorgon

Som ni ser i min rubrik har jag absolut inte tid att sitta här, men vem bryr sig? Jo, jag då förstås, men jag kände att jag behövde skriva av mig lite. A-kassan är det dummaste som finns, iaf när man inte får några pengar, men däremot en saftig räkning. Hur hade de tänkt sig att man skulle kunna betala den, utan pengar?! De vet att jag är arbetslös, och var får man pengar ifrån då? Jo, A-kassan. Ledsen älskling, men det verkar inte vara så mkt bättre att vara med i A-kassan än i Alfa. De krånglar minst lika mkt. Så. Nu har jag babblat av mig lite.

Idag är det som rubriken antyder, storstädning, för imorgon kommer svärföräldrarna. Hm, kan man kalla de svärföräldrar fast man varken är förlovad eller gift? Och när det är nån som frågar om man vill förlova sig, är det samma som ett frieri då? För, jag vill iaf att min drömprins ska gå ner på knä och allt det där.

Jo, imorgon kommer svärföräldrarna tillsammans med en av två svägerskor. Det ska inhandlas möbler till balkongen och ev gästsängar. Sen ska svärmor firas, för hon fyllde år igår. Så jag har bakat sockerkaka i flera dagar (var inte rikitgt nöjd, så jag gjorde flera) plus att jag kanske ska baka chokladrutor imorgon och en tårta på lördag. Hej och hå, vad här ska bakas!

Idag hade jag dock tänkt att storstäda. Damma, dammsuga, tvätta golven och ev tvätta fönstren, iaf in och ut-vändigt, om jag orkar. Har ju trots allt varit uppe sen halv 6. Ok, vaddå då, tänker ni kanske. Men, grejen är den, att jag kunde inte sova sen när min älskling hade åkt till jobbet. Så jag gick upp och tittade på Vänner. Sen lite på Home And Away, käkade frukost och så lite mer Vänner. Har en konstig vana att jag måste se klart en sida av skivan. Så kl 9 var jag klar med en skiva. Nu har jag diskat och pratat med idiotiska A-kassan och nu är det väl dags för mig att städa. Suck....

Har pratat med min kära mor nyss också. Hon ska göra en operation snart, man kan ju hoppas att det går bra. Nu skulle hon titta på film,(vilket hon aldrig gör mitt på dan) men först lyssna klart på sin nya favoritlåt som hon spelar så flitigt, Pains nya Zombie Slam. By the way, han kommer från Nyhammar, som ligger 20 minuter utanför Ludvika.





Bye bye then...

The Queen of cleaning and searching work/Promiscuous

Inga kommentarer: